Korištenje plovila u poduzetničke svrhe
Kako bi prezentirao pravo na pretporez kod nabave, održavanja i korištenje plovila koristit ću se odlukom suda i to odlukom koju je izdao Visoki upravni sud Republike Hrvatske. Broj odluke Us 9236/2011-4. Datum sudske odluke 30.9.2014.
Prema istoj porezni obveznik nema pravo na odbitak pretporeza na ulazne račune troškova za plovilo, a za koje nema dokaza da je korišteno u poduzetničke svrhe.
Tekst odluke:
„Međutim, imajući u vidu utvrđeno činjenično stanje, Sud u cijelosti prihvaća utvrđenje upravnih tijela da predmetno plovilo nije korišteno u poduzetničke svrhe, te da slijedom toga tužitelj nema pravo na pretporez temeljem ulaznih računa koji se odnose na održavanje i korištenje predmetnog plovila u nadziranim poslovnim godinama.
Ovo stoga što je prvostupanjsko tijelo, temeljem detaljno provedenog nadzora, utvrdilo da tužitelj od dana nabave (2004. godine), pa do dana nadzora, nije iskazao prihod od obavljanja djelatnosti iznajmljivanja broda niti je dostavio vjerodostojnu dokumentaciju kojom bi dokazao da je plovilo koristio u poslovne svrhe“.
Pravna podloga odluke:
- Zakon o porezu na dodanu vrijednost
- Zakon o porezu na dobit
Nastavno na iznesneo dodao bi da prema Zakonu o porezu na dobit poreznom obvezniku koji u dugotrajnoj imovini ima evidentirana plovila, zrakoplove, apartmane i kuće za odmor priznaje se kao rashod amortizacija takve imovine pod uvjetima:
- da je porezni obveznik registriran za djelatnost iznajmljivanja i prijevoza plovilima i zrakoplovima, odnosno za djelatnost iznajmljivanja apartmana i kuće za odmor, i
- da po osnovi korištenja plovila i zrakoplova ostvaruje u poreznom razdoblju prihod najmanje u visini od 7% nabavne vrijednosti takve imovine.
Zaključno na ovu temu možemo istaknuti kako osim poslovnih dokumentacije treba ostvariti i odgovarajuči prihod.
Ukoliko niste korisnik usluga našeg ureda, a to želite, budite slobodni i zatražite ponudu i prezentaciju neke od naših usluga iz grupe (a) računovodstvene usluge, (b) usluge kadrovske evidencije i obračuna plaće, (c) interne revizije, (d) organizacije poslovnog procesa i računovodstvene evidencije.
Ukoliko niste korisnik usluga našeg ureda, a to želite, budite slobodni i zatražite ponudu i prezentaciju neke od naših usluga iz grupe (a) računovodstvene usluge, (b) usluge kadrovske evidencije i obračuna plaće, (c) interne revizije, (d) organizacije poslovnog procesa i računovodstvene evidencije.
Svoj upit za uslugom pošaljite na email budija@tenabe.hr.
Aktualni članci, možda će vas zanimati!
Primanja koja su izuzeta od ovrhe" >Primanja koja su izuzeta od ovrhe
Primanja koja su izuzeta od ovrhe Uvod U svrhu uvoda u ovaj članak iskoristit ću odredbe Zakona o radu u kojem se ističe kako plaću i naknade plaće koje pripadaju radniku poslodavac mora isplatiti u novcu. Moj fokus je na terminu...
Learn moreIznos minimalne naknade za obavljanje studentskih poslova za 2021. godinu" >Iznos minimalne naknade za obavljanje studentskih poslova za 2021. godinu
Iznos minimalne naknade za obavljanje studentskih poslova za 2021. godinu Ministarstvo znanosti i obrazovanja je na svojim mrežnim stranicama objavilo Odluku o iznosu minimalne naknade za obavljanje studentskih poslova za 2021. godinu. Minimalna nakanada za obavljanje studentskih poslova po satu u...
Learn moreVisina minimalne plaće" >Visina minimalne plaće
Visina minimalne plaće Visina minimalne plaće određuje se “Uredbom o visini minimalne plaće”, na osnovu Zakona o minimalnoj plaći, a poslodavci su se obvezni pridržavati iznosa minimalne plaće pri obračunu i isplati plaće svojim zaposlenicima. Neke posibitosti u vezi minimalne plaće...
Learn moreTrošak testiranja na COVID-19 i porez na dohodak" >Trošak testiranja na COVID-19 i porez na dohodak
Trošak testiranja na COVID-19 i porez na dohodak U doba COVID-19 pandemije poslodavcima se pojavljuje interes da svoje zaposlenike zatraži provođenje testiranje na COVID-19. Izmjenama i dopunama Pravilnika o provedbi Općeg poreznog zakona, koje su stupile na snagu 19. rujna 2020....
Learn more