Adresar metapodatkovnih servisa (AMS)

Sadržaj

Adresar metapodatkovnih servisa (AMS)

Vrijeme čitanja: min

AMS (Adresar metapodatkovnih servisa) je centralni državni registar koji vodi Porezna uprava, a sadrži podatke o adresama na koje se mogu slati e-Računi svim obveznicima fiskalizacije e-Računa.

Drugim riječima, AMS je poput “telefonskog imenika” svih subjekata koji su obvezni primati e-Račune.

Tko mora imati adresu u AMS-u?

Svaki obveznik fiskalizacije e-Računa (odnosno svi koji izdaju ili zaprimaju e-Račune) mora:

  • imati registriranu adresu za zaprimanje e-Računa,
  • tu adresu prijaviti Poreznoj upravi.

Porezna uprava te podatke objedinjuje i vodi kroz AMS sustav. Sama adresa nije fizička, nego digitalna tehnička lokacija (npr. API endpoint ili mailbox) na koju drugi sustavi (izdavatelji e-Računa ili njihovi informacijski posrednici) mogu dostaviti e-Račun.

Zašto je to važno imati registraciju u AMS?

Bez registrirane adrese u AMS-u nije moguće zaprimiti e-Račun. Zato se u praksi kaže „svi moraju imati adresu u AMS“ što znači da je svaki subjekt koji prema zakonu mora primati e-Račune mora ujedno biti upisan u AMS.

Primjer:

Ako tvrtka A želi izdati e-Račun tvrtki B, ali ne zna gdje ga poslati, sustav automatski provjerava AMS i preuzima adresu primatelja. Ako je tvrtka B u AMS-u, račun se može poslati i fiskalizirati. Ako B nije u AMS-u, izdavatelj ne snosi odgovornost za nemogućnost slanja e-Računa.

Povezanost s MPS – Metapodatkovnim servisom

Svaki primatelj e-Računa koristi MPS (metapodatkovni servis) putem kojeg dostavlja informaciju o svojoj adresi Poreznoj upravi. AMS se zatim puni tim informacijama i omogućuje dohvat podataka svima koji trebaju poslati e-Račun.

Vezani članci

Podaci o naplati u sklopu sustava e-Izvještavanja

Sustav e-Izvještavanja predstavlja novi digitalni kanal razmjene informacija između Porezne uprave i poreznih obveznika u okviru projekta Fiskalizacija 2.0. Njegova osnovna svrha je omogućiti pravovremeno i automatizirano izvještavanje o ključnim…
PROČITAJTE VIŠE

Fiskalizacija 2.0 u vašem poslovanju

U doba brze digitalizacije poslovanja, Hrvatska ulazi u novu eru poreznog evidentiranja s Fiskalizacijom 2.0. Od 1. siječnja 2026., svi poduzetnici, od malih obrta do velikih trgovačkih društava, suočit će…
PROČITAJTE VIŠE
footer logo
Kontakt

TENA BE d.o.o.

Francesca Tenchinija 2a, 10090 Zagreb Hrvatska
Tel: +38516406700 Mail: racunovodstvo@tenabe.hr
Pomoćne poveznice
Politika kolačića

© . TENA BE d.o.o. Sva prava pridržana

Dev, Design & Hosting: Plavi Pixel d.o.o. 2024.